Παραμύθια χωρίς νόημα v.iii


Memoriez 35
Ιουλίου 13, 2009, 12:59 πμ
Filed under: ελληνικά, par me, terra, travel

larnakas_lapithou
Η Λίζα, ανθρωπολόγος στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης, κάνει μια έρευνα για τις μνήμες της διχοτόμησης και της προσφυγιάς. Τι επιλέγει να κρατά η κάθε πλευρά για τον τόπο που άφησε κι εκείνον που ζει.
Εστιάζει στον τόπο καταγωγής της, τον Λάρνακα της Λαπήθου, ένα γραφικό χωριό στη νότια πλευρά του Πενταδαχτύλου, μες στα γκρεμνά αλλά και μια ανάσα από τη θάλασσα της Κερύνειας. Οι Ε/Κ που έφυγαν από κει πρόσφυγες, το ’74, επιστρέφουν, λέει, για να βρουν ένα χωριό πιο μικρό στο βλέμμα από ότι το είχαν αφήσει: Θα φταίει, μάλλον, που συνήθισαν στις ψηλές πολυκατοικίες της Λευκωσίας και που αρκετοί από αυτούς ήταν μωρά όταν έφυγαν. Τώρα μεγαλώνουν τα παιδιά τους με την αίσθηση της προσφυγιάς και της χαμένης κτήσης και θα ήθελαν να επιστρέψουν πίσω στο χωριό τους, όμως μονάχα για να χτίσουν εκεί ένα εξοχικό-πατρίδα τους τώρα είναι η Λευκωσία.
Οι τωρινοί κάτοικοι του Λάρνακα (Κoza στη νέα του ονομασία), Τουρκοκύπριοι στην πλειοψηφία τους και κάποιοι λίγοι έποικοι, έχουν μια άλλη αίσθηση εντοπιότητας. Εκδιωγμένοι κι οι ίδιοι από τον τόπο καταγωγής τους, την Πάφο, βλέπουν το χωριό σαν τη νέα τους, οριστική πατρίδα, και μεγαλώνουν τα παιδιά τους χωρίς προσφυγικές αναμνήσεις. Τα παιδιά του Koza, σε αντίθεση με τα παιδιά του Λάρνακα, δεν έχουν άλλη πατρίδα.
Χθες το μεσημέρι, λίγο πριν φορτώσω πρόχειρα τον σάκο της θάλασσας για να τρέξω σε ένα πάρτι γενεθλίων στον Πρωταρά, μπήκαμε με τη Λίζα και μια φίλη της Βελγίδα ιστορικό της τέχνης στο Πεζούι και πήγαμε ως τον Λάρνακα, για να τραβήξουμε φωτογραφίες και να δούμε από κοντά τον τόπο της έρευνάς της. Μια φοβερή διαδρομή, μες στα χωράφια και τις ελιές, πρώτα highway κι έπειτα μικρά χωριά γεμάτα στρατόπεδα, Άγιος Βασίλειος, Σκυλλούρα, Κοντεμένος. Οι ντόπιοι, οι μεγαλύτεροι, που γνωρίζουν τη Λίζα, μας πιάνουν κουβέντα στα ελληνικά, με βαριά κυπριακή προφορά, και μας λένε τα νέα του χωριού. Οι Βρύσσες που όλοι οι πρόσφυγες γεμίζουν νερό σαν σε προσκύνημα και το κοινοτικό γήπεδο που κάποτε παίζαν μπάλα. Εκεί δίπλα τώρα έχει στηθεί η προτομή του Ατατούρκ. Και στο σπίτι απέναντι αχνοφαίνεται ακόμα με γαλάζια μπογιά η γραφή «Ένωση. Διγενής». Στο ερειπωμένο μοναστήρι, γεμάτο συνθήματα στα τουρκικά, προσέχω τα βήματά μου μήπως πατήσω κανένα φίδι μες στα ξερόχορτα και στον χωματόδρομο της επιστροφής μήπως πατήσω με το πεζούι καμιά τσούρα-οι κατσίκες, στην τοπική διάλεκτο. Κυπριακό καυτό καλοκαίρι στην καυτή κυπριακή ύπαιθρο. Φεύγοντας, ρίχνω μια τελευταία ματιά κι αναρωτιέμαι πόσα σπίτια χτίστηκαν πριν και πόσα μετά το ’74.
Το ’74-το καλοκαίρι που μας σημάδεψε, που όλοι έχουν μια ιστορία να διηγηθούν από τότε. Εμείς ’74 κι εσείς ’64, εμείς ένωση κι εσείς taksim, εγώ θεό κι εσύ Αλλάχ.
Στο πρώτο μου μόνιμο καλοκαίρι στο νησί συμπληρώνονται 35 χρόνια από τον μαύρο Ιούλη’ μια γενιά. Τι μάθαμε εμείς από τους μεγαλύτερους; Τι μας διηγήθηκαν με πάθος και τι προτίμησαν να μας κρύψουν από τις αναμνήσεις καιτα βιώματά τους;
Το Κυπριακό είναι μια βρώμικη ιστορία που βγάζει ενέργεια από παντού.

Advertisements

16 Σχόλια so far
Σχολιάστε

μου άρεσε πολύ η ανάρτηση σου. το ίδιο και η φωτογραφία

Σχόλιο από ρίτσα

Ο Λάρνακας της Λαπήθου εν ένα που τα πιο ξημαροχωρκά που υπάρχουν. Οι κάτοικοι του, στην πλειοψηφία τους ήταν πρωτοπαλλίκαρα της ΕΟΚΑ Β (εκείνοι που δεν ήταν πραξικοπηματίες και ήταν απλά εθνικιστές τους κερατά έχουν δικό τους σύλλογο). Ο πάτερ του χωριού για να καταλάβεις ήταν από εκείνους που έδιωξε ο Μακάριος μαζί με τον Γενάδιο. Οι δε Λαρνακιώτες πολλοί ασχολούνταν με την χρυσοχοεία.. η προσφυγιά βασικά ήταν για αυτούς επέκταση των επιχειρήσεων τους. Εκείνοι οι λίγοι που ήταν φτωχοί πήραν σπίτια από την κυβέρνηση πολλαπλάσιας αξίας από τις καλύβες που είχαν. Συνολικά ο πόλεμος οφέλεσε τους Λαρνακιώτες.. όσο κι αν το παίζουν πονεμένοι.

Παράδειγμα της ηλιθιότητας του χωριού αυτού είναι ότι κάποιοι χωριανοί παρακολουθούσαν την Κυριακάτικη λειτουργία στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ και κάποιοι στην εκκλησία… τόσο βλαμμένα.

Και πριν κλαφτούν τα βλαμμένα ότι τους πήραν τα σπίτια τους ας μας πουν πρώτα πόσους τουρκοκύπριους σκότωσαν πριν την εισβολή… άσε που 2-3 από τις γνωστές οικογένειες του Λάρνακα ζούν σε Τουρκοκυπριακή γη στη Λεμεσό (μου έκανε εντύπωση όταν έμαθα ότι όταν ήρθε η Τουρκοκύπρια πρόσφυγας να επισκεφθεί το πατρικό της την έδιωξε κακήν κακώς η Κύπρια που κρατά την περιουσία της.

Σχόλιο από Γιώργος

Ttallou, όπως και άλλα κείμενα σου έτσι και αυτό, έχει μια νοσταλγική-ρομαντική διάθεση. Κάπως έτσι ήταν και η δική μου διάθεση για το θέμα πριν χρόνια, όταν ήμουν ακόμα έφηβη (πορτοκαλιές και καυτά καλοκαίρια, και ήσυχα χωριά και πίτσες μπλε)

Η αλήθεια είναι αυτό που λες στο τέλος, το Κυπριακό είναι μια πολύ, μια πάρα πολύ βρώμικη ιστορία.

Σχόλιο από drakouna

@Γιώργο,
Θα ήθελα να διαφωνήσω, αλλά…

@Drakouna,
ρομαντισμό εμπνέει το ξερό τοπίο κι οι επιγραφές – παλιές και νέες. Με το δεύτερο βλέμμα η αλήθεια τυφλώνει. Μην ανησυχείς, δεν τρέφω κανένα νόστο!

Σχόλιο από ttallou

ναι, μολις ζησει κανεις εδω, παει κι ο ρομαντισμος και οι πιτσες οι μπλε, όλα γυρω του μυριζουν μια «βρωμικη ιστορία» – φανταζομαι το ιδιο θα παθει κανεις κι αν παει να μεινει στην παλαιστινη, αν και ο φιλος μου ο ασαντ επιμενει πως εκει τα παθη αυτα αναζωπυρωνονται, εδω ειναι που σβηνουν…

καπως ετσι αλλωστε ηταν τα πραγματα και στην ελλαδα καποτε, πηγαινες εκθαμβος να δεις τα χωρια οπου φουντωνε ο απελευθερωτικος αγωνας (ΕΑΜ ΕΛΑΣ) και ολο και επεφτες σε καποιον που σου ελεγε ποσους εσφαξαν οι κομουνιστοσυμμοριται και ποσα παιδια μαζεψαν στο παιδομαζωμα. και ξαφνικα εχανες την μεγαλη εικονα, εχανες τον Αρη και το 60% του ΕΑΜ, ξεχναγες πως υπηρχαν ανθρωποι που πολεμησαν και αλλοι που συνεργαστηκαν, ή προσκυνησαν και εβλεπες παντου κομμουνιστοσυμμοριτες και μια «βρωμικη εμφυλιοπολεμικη ιστορία»- φανταζομαι αυτο εχουν παθει και οι κυπριοι, επαψαν να βλεπουν την εισβολη και την κατοχη και αρχισαν να βλεπουν σκοτωμενους τ/κ και μια βρωμικη, πολυ βρωμικη ιστορια…

Σχόλιο από Δεμων

Αν αυτό ήταν και ο εμφύλιος, τι να κάνουμε. Να το μασκαρέψουμε σε κάτι άλλο για να μην είναι «βρώμικο»?

Σχόλιο από drakouna

οχι αγαπητη δρακουνα, δεν πιασατε το νοημα. πισω απο οποιαδηποτε ιστορια (πειτε μια εσεις αν θελετε) μπορει κανεις να δει βρωμια αν το θελησει. και να φτασει να αναρωτιεται ακομα, ας πουμε, και για το γνωστο Ολοκαύτωμα. έτσι ομως, πεφτοντας στον λακκο με τις λεπτομερειες και τα οποια περιτωματα, χανει τη μεγαλη εικονα – και η εικονα εκεινη ηταν πολυ ξεκαθαρη: υπηρχαν οι αγωνιστες (που φυσικα και εκαναν μαλακιες, για πολεμο μιλαμε και οχι για ξυλικι στις αλανες) και οι κρυμμενοι/προσκυνημενοι και χαρη στους αγγλους (μα αυτοι οι αγγλοι βρε παιδι μου) οι αγωνιστες εγιναν ληστες και κυνηγημενοι και οι προσκυνημενοι εγιναν ηρωες και κριτες και φυσικα κυνηγοι…

αλλα δεν θα ανοιξουμε τωρα κουβεντα εδω για τον εμφυλιο ε;

Σχόλιο από Δεμων

Βλέπω πως το σημερινό άρθρο στον Πολίτη είχε και προιστορία. Η δική μου άποψη για το χωριό μου/χωριό του παπά μου εδώ:

http://strovoliotis.wordpress.com/2009/07/19/λάρνακας-της-λαπήθου/

Γιώργο: τι έχεις με τους Λαρνατζιώτες; Ναι, ήταν μπλέ, όπως γράφω και εγώ, και όπως θυμούμαι και εγώ, αλλά η ισοπέδωση – τώρα πια – δεν βοηθά…

Α, και τα πλείστα σπίτια είναι προ 1974…

Σχόλιο από strovoliotis

Δεν ήταν μπλέ… ήταν πραξικοπηματίες. Άλλο το ένα τζιαι άλλο το άλλο. Εν τους κατακρίνω για την «ιδεολογία» τους αλλά για τες πράξεις τους… τζιαι επίσης ότι η εισβολή ευνόησε τους απίστευτα τζιαι ότι εγώ προσωπικά εν εγνώρισα κανένα (τζιαι τους πλείστους που εμείναν εγνώρισα τους) που να θέλει να γυρίσει πίσω να ζήσει.

Σχόλιο από Γιώργος

γιώργο αφού ξέρεις πραξικοπηματίες ονομάτισε τους

να τους μάθουμε και μεις

αλλά προφανώς όλο λογάκια είμαστεν μες τουντον τόπο

γιώργο αυτό δεν το λέω για σένα που δεν σε ξέρω ούτε τι ηλίκία έχεις κλπ αλλά για όλους αυτούς τους «αντιστασιακούς» είτε σε εισαγωγικά είτε εκτός

που κανείς δεν έχει τα @@ να βγει και να τους ξεμπροστιάσει

κάτι απολύτως σχετικό εδώ

http://osr55.wordpress.com/2009/07/17/20
«η κάθαρση που δεν υπήρξε ποτέ σε αυτό τον τόπο είναι ακριβώς η αίσθηση του απλού άνθρωπου ότι ουδείς “μεγάλος” πληρώνει για τα εγκλήματα του

η μισή κύπρος και ο μισός πληθυσμός έγινε πρόσφυγας στον τόπο του και ουδείς απολύτως πλήρωσε

και γι αυτό φταίνε όλοι αυτοί που ξέρουν και δεν μιλάνε

να τους ονοματίσουν αλλά κανένας δεν έχει τα @@

και έτσι αφού κανείς δεν πλήρωσε για την μισή κύπρο, κανείς δεν θα πληρώσει για τον θάνατο 121 ανθρώπων της ήλιος, ουδείς θα πληρώσει για το χρηματιστήριο, ουδείς θα πληρώσει για τον θάνατο των τριών βρεφών στο Ιπποκράτειο, ουδείς θα πληρώσει για την πτώση της στέγης του δημοτικού θεάτρου λευκωσίας κλπ κλπ κλπ κλπ

και ο λόγος είναι απλός: κανείς απολύτως δεν αντιδρά

έχετε @@ κύριοι “αντιστασιακοί” του πραξικοπήματος; βγείτε και πέστε με ΟΝΟΜΑΤΑ

ποιοι συμμετείχαν ενεργά

αλλά κανείς δεν θα το πράξει και έτσι αυτό θα διαιωνίζεται και τα παιδαρέλια με τις σβάστικες του αποελανορθωσηαπολλων θα συνεχίσουν να γράφουν συνθήματα μαλακίες ότι ζει και να φωνάζουν μαλακίες κράτα μάνα και θα γίνει κι αλλο πραξικόπημα κλπ κλπ και ο μπαμπάς θα νοιώθει περήφανος»

Σχόλιο από osr55

Osr,

Λυπάμαι αλλά δε θα εμπλακω σε συζήτηση περί @@. Εδώ δεν είναι ο τόπος για να ονοματισει κανένας κανένα. Ξέρεις πιο καλά από εμένα πως ένα σχόλιο μπορεί να βασανίζει δικαστικά την ιστολογο για μήνες. Παρόλα αυτά ακόμη και η πρόθεση της κατονομασιας των πραξικοπηματιών να υπάρχει, δεν υπάρχουν αυτιά να τα ακούσουν, δεν υπάρχει αποδέκτης

Συμφωνώ όμως στο ότι αφήσαμε τις πληγές μας ανοιχτές σαν λαός

υγ. Σε καμία περίπτωση δεν εμπιπτω στην κατηγορία «αντιστασιακοι»

Σχόλιο από Γιωργος

Γιώργο (δεν είσαι ο Στρατής ε; )

αν σοκκαρίστηκες από τα @@ τότε όπου βλέπεις @@ εσύ βάζε «κότσια»

πάντως δεν το είπα αυτό για να γραψεις εσύ προσωπικά και μάλιστα σε αυτό το συγκεκριμένο blog που δεν είναι καν δικό σου

άλλωστε το διευκρινίζω καθαρά νομίζω αυτό

είτε το θέλεις όμως είτε όχι είσαι και συ μέρος αυτών των ανθρώπων που αφήνουν τις πληγές ανοικτές και διαιωνίζουν την διχόνοια

αφού μιλάς έτσι γενικά και αόριστα για όλους τους κατοίκους ενός χωριού

Σχόλιο από osr55

Γιώργο έχεις κάτι προσωπικό με τους Λαρνατζιώτες; Οπως λέει και το ψευδώνυμο μου δεν θεωρώ τον εαυτό μου ως ένα από εκείνους, αλλά λόγω καταγωγής του πατέρα με πιάνει ελαφρώς το πατριωτικό μου! Δε θα ζητήσω λεπτομέρειες όπως ο osr55, γιατί δε έχει νόημα μια τέτοια συζήτηση. Το να στιγματίζεις όμως ένα ολόκληρο χωριό, ένα λαό, μια ράτσα, μια ομάδα με μειωτικά επίθετα για κακά πράγματα που σίγουρα έκαναν κάποιοι από εκείνους δεν είναι και πολύ υγιής τρόπος σκέψης. Αντίθετα μάλιστα…
Εχει δηλαδή (συλλογικά) καλά και κακά χωριά στην Κύπρο, βάσει της δράσης τους το 1974; Τότε να αρχίσουμε να παρασημοφορούμε και να τιμωρούμε κοινότητες…
Γνωρίζω και εγώ αρκετούς λόγω καταγωγής και δεν μου φαίνονται λιγότερο ή περισσότερο ποιοτικοί από άλλους Κυπραίους, πρόσφυγες ή μη. Και ναι, η εισβολή ευνόησε και κάποιους αλλά σίγουρα δεν γράφει Λάρνακας της Λαπήθου στις ταυτότητες όλων.
Α, και πολλοί από αυτούς που γνωρίζω εγώ, θέλουν να πάνε πίσω.

Σχόλιο από strovoliotis

Η σχιζοφρένεια του Έλληνα αγαπητοί μου φίλοι θα εκδηλώνεται παρομοίως είτε πρόκειται για την Αλεξανδρούπολη, είτε για τη Λευκωσία. Πάντα αυτή η ράτσα θα δαχτυλοδείχνει ολόκληρα χωριά, ακόμα και πόλεις, ως προδοτικές, φασιστικές, ή προδοτικές κομμουνιστικές. Ο κύριος Γιώργος ξεχνά πως η θεωρία της «Συλογικής ευθύνης» είναι μια ναζιστική θεωρία που με χαρά αντέγραψε ο Στάλιν στη Ρωσία…

Σχόλιο από Δεμων

Δέμων

Ξέρω πολύ καλά τι εστεί συλλογική ευθύνη, γι’ αυτό και δεν έθεσα το ζήτημα σε τέτοια βάση. Μίλησα ειδικά για το χωριό που αναφέρεται η ιστολόγος (δηλαδή εντός της θεματολογίας της καταχώρησης) και είπα ότι αρκετοί από τους Λαρνακιώτες αναφέρονται στο χωριό τους καθαρά από συνήθεια. Μάλιστα η μετα την εισβολή αποκτηθείσα ευμάρεια δημιούργησε μια σουρεάλ κατάστασης που περιέχει τις λέξεις: προσφυγιά, καλοπέραση, βόλεμα, νοσταλγία κτλ κτλ..

Επίσης, λες ότι συμμετέχω στην καλλιέργεια της διχόνοιας επειδή είπα ότι *όλοι* (δλδ το σύνολο) ήταν πραξικοπηματίες. Αν διαβάσεις τα σχόλια θα δεις ότι το σχόλιο μου (Ιουλίου 20, 2009 @ 8:45 πμ) που αναφέρθηκε στο σχετικό ζήτημα ήταν απάντηση του σχολίου του strovoliotis ο οποίος είπε ότι ήταν οι Λαρνακιώτες ήταν μπλέ. Το «ήταν μπλέ» το εκλαμβάνω ως «οι περισσότεροι ήταν μπλέ» και εγώ απλά αντικατέστησα το μπλέ με το πραξικοπηματίες.. που εμμένω στο ότι ισχύει. Άρα ουδείς μίλησε περί συλλογικής ευθύνης, ούτε περί κουμμουνιστικής εμπάθειας εναντίων των Λαρνακιωτών. Εκείνο που λέχθηκε ήταν ότι η πλειοψηφία των κατοίκων του συγκεκριμένου χωριού ήταν πραξικοπηματίες που επαναλαμβάνω ισχύει πέραν πάσης αμφιβολίας.

strovolioti,

Νομίζω απάντησα και στο σχόλιο σου στην απάντηση προς τον Δέμων, όμως να ξεκαθαρίσω ότι δεν κατηγορώ το χωριό αυτό καθ’ εαυτό, αλλά τα άτομα-μέλη της γεωγραφικής περιοχής που αναφερόμαστε και που στην πλειοψηφία τους ανήκουν στην πολιτικοστρατιωτική κατηγορία που τους καταλογίζω ότι ανήκουν. Το ότι τυχαίνει πολλά άτομα από το ίδιο χωριό να ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία δεν είναι κάτι που μπορεί να γενικευτεί ούτε και να βάλει ταμπέλα σε ένα χωριό ολόκληρο, καθώς οι εξαιρέσεις – όπως πάντα – υπάρχουν και ακυρώνουν τις γενικεύσεις.

Σχόλιο από Γιώργος

Αγαπητοί φίλοι και ιδιαίτερα αγαπητέ Γιώργο,
Είμαι από τον Λάρνακα της Λαπήθου. Αναφέρομαι στο άρθρο του Γιώργου, που έτυχε να διαβάσω σήμερα, ότι οι πλείστοι των Λαρνακιωτών ήταν πραξικοπηματίες.Οι αλήθεια είναι ότι στον Λάρνακα όπως σε όλα τα χωριά μας υπήρχαν και πραξικοματίες και αντιστασιακοί. Ίσως πράγματι οι υποστηρικτές του πραξικοπήματος να ήταν περισσότεροι. Αυτό έχει την εξήγηση του. Ο Λάρνακας έδωσε στον απελευθερωτικό αγώνα έναν ήρωα. Τον Στέλιο Μαυρομμάτη. Η νεολαία επηρεάστηκε πολύ από τη θυσία του. Επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν τη θυσία του ήρωα και τη φιλοπατρία των νέων και τους καθοδήγησαν. Τους μεγάλωσαν με τα ¨νάματα¨ της εθνικοφροσύνης. Άλλωστε οι ¨εθνικόφρονες¨ Ελλαδίτες που ήταν στην εξουσία μετά την ανεξαρτησία μας και η Χούντα εν συνεχεία, έφεραν στη Κύπρο όλα τα κακά που ταλάνισαν και μάστισαν την Ελλάδα σε άλλους καιρούς. Μυαλό δεν έβαλαν. Έκαναν και στη Κύπρο τα ίδια. Χώρισαν τον λαό σε πατριώτες και προδότες. Ήταν πολύ δύσκολο για ένα νέο να δει τότε την αλήθεια. Δεν του δινόταν τα μέσα να πληροφορηθεί, να κρίνει και να σχηματίσει ανεπηρέαστα τη δική του άποψη.( Είναι εύκολο ένας Αποελίστας να γίνει Ομονοιάτης και το αντίστροφο; Έτσι το έβλεπαν.) Πάντως θέλω να ξέρεις ότι οι Λαρνακιώτες είτε στη μια παράταξη είτε στην άλλη, ήταν μεγάλες καρδιές. Σε αντίθεση με άλλα χωριά στο πραξικόπημα δεν άνοιξε μύτη. Και αυτό γιατί δεν το επέτρεψαν οι επικεφαλής.Η αλήθεια να λέγεται. Αυτά όπως είπα συνέβαιναν στα περισσότερα χωριά μας. Έτσι νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός ¨ξυμαροχώρι¨ που χρησιμοποίησες για το χωριό μου είναι τουλάχιστον υπερβολικός.
Γιώργο, δεν ξέρω από πού είσαι ούτε αν είσαι πρόσφυγας .Ξέρεις λίγα πράγματα για τον Λάρνακα και τον ψύλλο τον κάμνεις κάμηλο. Τα ¨ βλαμμένᨨ λοιπόν σου λένε ότι ο Λάρνακας ήταν αμιγώς ελληνοκυπριακό χωριό. Οι κάτοικοι δεν είχαν επαφή με τουρκοκύπριους και δεν σκότωσαν κανένα τουρκοκύπριο. Και δεν κλαίγονται για τα σπίτια που έχασαν περισσότερο τουλάχιστον από άλλους πρόσφυγες. Η εισβολή έφερε την καταστροφή στη Κύπρο και δεν μπορούμε να λέμε ότι ευνόησε ειδικά τους Λαρνακίώτες. Σίγουρα θέλω να πιστεύω ότι με την εργασία του και τον ιδρώτα του ο κόσμος γενικά ζει καλύτερα σήμερα. Ήταν 1974 και είναι ήδη 2011. Δεν ξέρουμε αν η εισβολή δεν ξερίζωνε τους Λαρνατζιώτες και τους άλλους πρόσφυγες από τα χωριά τους τι εξέλιξη θα είχαν στη πορεία μέχρι σήμερα. Πάντως εγώ προσωπικά ,και όχι μόνο, παρακαλώ να βρεθεί σύντομα μια δίκαιη και βιώσιμη λύση ώστε με ειρήνη όλος ο λαός Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι να προκόβουν στον τόπο τους και να χαίρονται τους καρπούς αυτής της λύσης Όταν αυτό συμβεί πρώτος θα πάω στο χωρκό μου.

Υ.Γ Γράφεις: ¨ (εκείνοι που δεν ήταν πραξικοπηματίες και ήταν απλά εθνικιστές του κερατά έχουν δικό τους σύλλογο).¨ Ξέρω την αλήθεια,αλλά τα γραφόμενα σου δεν τα κατάλαβα.

Σχόλιο από Λαρνατζιώτης




Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: